Αγγελίες

Έχουν θέση οι μικρές αγγελίες στον κόσμο του internet;

mikres-aggeliesΟι μικρές αγγελίες στις εφημερίδες αποτελούσαν ανέκαθεν το πρώτο μέρος που θα κοιτούσε κάποιος που έψαχνε για εργασία ή για να αγοράσει κάτι ή για να αγοράσει ή να μισθώσει κάποιο χώρο. Όσο περνούσε ο καιρός, τόσο το είδος όσο και ο αριθμός των αγγελιών άρχισαν να αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς και σύντομα οι «μικρές αγγελίες» άρχισαν να γίνονται το κύριο χαρακτηριστικό κάποιων εφημερίδων: ο κόσμος δεν τις αγόραζε για τα νέα και τα άρθρα τους, αλλά για τις αγγελίες τους. Επόμενο βήμα, ήταν φυσικά η έκδοση εφημερίδων αποκλειστικά με μικρές αγγελίες.

Στις μέρες μας, οι μικρές αγγελίες σαν μορφή επικοινωνίας και αναζήτησης και εύρεσης υπηρεσιών κι εργασίας δεν έχουν χάσει τη χρησιμότητα, έχουν όμως εξελιχθεί αρκετά. Πλέον, οι εφημερίδες μικρών αγγελιών αποτελούν σχεδόν παρελθόν και μόνο μερικές από τις πιο παραδοσιακές του είδους «παραμένουν ζωντανές». Γιατί συνέβη αυτό; Η απάντηση είναι πολύ απλή: εξαιτίας του internet.

Το internet και οι μικρές αγγελίες

Απ’ όταν το internet μπήκες για τα καλά στη ζωή μας, τα έντυπα άρχισαν να χάνουν σημαντικό έδαφος και να κλείνουν το ένα μετά τα’ άλλο. Πώς μπορείς να ανταγωνιστείς ένα μέσο που προσφέρει νέα σχεδόν αμέσως μόλις συμβαίνουν και μάλιστα δωρεάν; Μέχρι να βγει μία ημερήσια εφημερίδα ή ένα μηνιαίο περιοδικό, τα νέα τους είχαν ήδη παλιώσει στο διαδίκτυο. Αυτός φυσικά δεν γινόταν να μην επηρεάσει και τις μικρές αγγελίες.

Τα sites μικρών αγγελιών ήταν από τα πρώτα που εμφανίστηκαν με την «άνοδο» του internet, τόσο στη χώρα μας όσο και σε όλο τον κόσμο. Γιατί όμως; Ο πρώτος λόγος είναι πάρα πολύ απλός: το κόστος, ή καλύτερα η έλλειψη του. Οι περισσότερες εφημερίδες χρέωναν τους αναγνώστες τους για την δημοσίευση των αγγελιών τους και μάλιστα οι τιμές μπορεί να ήταν πολύ υψηλές αν η αγγελία ήταν πολύπλοκη και με πολλές λέξεις. Στα περισσότερα sites, η καταχώρηση αγγελιών γίνεται δωρεάν. Συνήθως το μόνο «κόστος», είναι η δημιουργία λογαριασμού στο site που θα φιλοξενήσει την αγγελία. Μόνο όσοι θέλουν οι αγγελίες τους να τύχουν ειδικής μεταχείρισης πληρώνουν στα sites αγγελιών.

Ένας άλλος λόγος, είναι η καλύτερη παρουσίαση της κάθε αγγελίας. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αγγελίες, οι ιντερνετικές μπορούν να περιέχουν μεγάλα κείμενα, εικόνες ακόμα και video. Αυτό επιτρέπει στον καθένα να παρουσιάσει αυτό που θέλει όπως το θέλει.

job-search-internet

Τέλος, Υπάρχει η ευκολία εύρεσης αγγελιών. Χάρη στις μηχανές αναζήτησης που βρίσκονται ενσωματωμένες σε κάθε σελίδα αγγελιών στο ίντερνετ, μπορεί κανείς να ψάξει και να βρει ακριβώς αυτό που ψάχνει και θέλει να διαβάσει σε χρόνο ντε τε, χωρίς να χρειαστεί να δει χιλιάδες άλλες άχρηστες γι’ αυτόν αγγελίες.

Με άλλα λόγια, μπορούμε να πούμε ότι το internet πήρε την ιδέα των μικρών αγγελιών από τις εφημερίδες και τα έντυπα και την τελειοποίησε, κάνοντας τη δημοσίευση αλλά και την έρευνα και εύρεση αγγελιών, πολύ απλή για όλους τους ενδιαφερόμενους.

Η κατάσταση στην Ελλάδα

Στη χώρα μας υπάρχουν πάρα πολλά sites αγγελιών, μία απλή έρευνα στο Google, θα σας βγάλει πάρα πολλά αποτελέσματα. Από τα πιο δημοφιλή, είναι ο Αγγελιοχώρος το οποίο και αποτελεί την ηλεκτρονική μορφή της ομώνυμης εφημερίδας η οποία εκδίδεται μία φορά την εβδομάδα (κατά τη γραφή του παρόντος), αλλά με διαφορετικές αγγελίες από αυτές του site. Άλλα γνωστά sites είναι το Aggeliopolis και η Χρυσή Ευκαιρία, η οποία αποτελεί και αυτή την ηλεκτρονική μορφή ομώνυμης εφημερίδας.

Υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα sites τα οποία ειδικεύονται σε συγκεκριμένες αγορές, όπως είναι η αγορά κι ενοικίαση σπιτιών κλπ (Spitogatos) και η εξεύρεση εργασίας (Skywalker κλπ). Τα sites με μικρές αγγελίες εργασίας χάνουν έδαφος λόγω των πιο εξειδικευμένων sites, όπως το Linkedin και το Manpower κλπ. Υπάρχουν επίσης και τοπικά sites τα οποία επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες πόλεις ή περιοχές. Για καλύτερα αποτελέσματα και για να βρείτε πιο εύκολα το κατάλληλο site για σας, καλή ιδέα θα ήταν να ψάξετε στο Google για μικρές αγγελίες σχετικά με αυτό που σας ενδιαφέρει να βρείτε ή να προσφέρετε (πχ: εργασία) και με το όνομα της πόλης ή της περιοχής σας.